Autor Tema: DOSBOX en AM  (Leído 3141 veces)

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Desconectado treme

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DOSBOX en AM
« en: Enero 03, 2020, 10:04:53 am »
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Nada,no hay manera,no se como hacerlo que funcione

Tengo unos 300 juegos de MS-DOS,dentro de cada carpeta tengo un archivo llamado dosbox.bat que lleva lo siguiente:

Código: [Seleccionar]
aspect=true
core=dynamic
cycles=9600
imgmount D "D:\attract\emuladores\msdos\games\Alone in the Dark\CD\AITD1.cue" -t iso
cd \INDARK
INDARK.EXE

Me lio a configurar el emulador en AM y lo dejo tal que asi:

Código: [Seleccionar]
# Generated by Attract-Mode v2.6.0
#
executable           D:\attract\emuladores\msdos\DOSBox.exe
args                 /c "[romfilename]"
rompath              D:\attract\emuladores\msdos\games
romext               <DIR>;dosbox.bat
artwork    flyer           
artwork    marquee         
artwork    snap            $HOME/msdos/videos;$HOME/msdos/snap
artwork    wheel

Si no entiendo mal la configuracion,lo que hago es indicar que hay carpetas (<DIR>) y que dentro de esa carpeta esta el dosbox.bat que quiero que ejecute.No se si es asi correcto

El caso es que arranca dosbox pero se queda en la pantalla de ms-dos sin ejecutar el juego


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Desconectado Josepzin

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Re:DOSBOX en AM
« Respuesta #1 en: Enero 03, 2020, 11:28:27 am »
Para DOsbox tienes que pasarle como parametro un archivo .conf, esto es similar al scumm

Te paso lo que tengo yo, por si te sirve: emulators/dos.cfg

Código: [Seleccionar]
executable           \Juegos\DOS\_DOSBox\DOSBox.exe
args                 -conf "[romfilename]"
rompath              \Juegos\DOS\juegos
romext               .conf

En \Juegos\DOS\juegos el listado de archivos .conf que cada uno contiene la configuración de cada juego. Normalmente solo hay que modificar el último bloque [autoexec] que monta el disco y hace la llamada a cada juego.

Código: [Seleccionar]
# This is the configurationfile for DOSBox 0.73.
# Lines starting with a # are commentlines.
# They are used to (briefly) document the effect of each option.

[sdl]
#       fullscreen: Start dosbox directly in fullscreen.
#       fulldouble: Use double buffering in fullscreen.
#   fullresolution: What resolution to use for fullscreen: original or fixed size (e.g. 1024x768).
# windowresolution: Scale the window to this size IF the output device supports hardware scaling.
#           output: What video system to use for output.
#                   Possible values: surface, overlay, opengl, openglnb, ddraw.
#         autolock: Mouse will automatically lock, if you click on the screen.
#      sensitivity: Mouse sensitivity.
#      waitonerror: Wait before closing the console if dosbox has an error.
#         priority: Priority levels for dosbox. Second entry behind the comma is for when dosbox is not focused/minimized. (pause is only valid for the second entry)
#                   Possible values: lowest, lower, normal, higher, highest, pause.
#       mapperfile: File used to load/save the key/event mappings from.
#     usescancodes: Avoid usage of symkeys, might not work on all operating systems.

fullscreen=false
fulldouble=false
fullresolution=original
windowresolution=original
output=surface
autolock=true
sensitivity=100
waitonerror=true
priority=higher,normal
mapperfile=mapper.txt
usescancodes=true

[dosbox]
# language: Select another language file.
#  machine: The type of machine tries to emulate.
#           Possible values: hercules, cga, tandy, pcjr, ega, vgaonly, svga_s3, svga_et3000, svga_et4000, svga_paradise, vesa_nolfb, vesa_oldvbe.
# captures: Directory where things like wave, midi, screenshot get captured.
#  memsize: Amount of memory DOSBox has in megabytes.
#             This value is best left at its default to avoid problems with some games,
#             though few games might require a higher value.
#             There is generally no speed advantage when raising this value.

language=
machine=svga_s3
captures=capture
memsize=16

[render]
# frameskip: How many frames DOSBox skips before drawing one.
#    aspect: Do aspect correction, if your output method doesn't support scaling this can slow things down!.
#    scaler: Scaler used to enlarge/enhance low resolution modes. If 'forced' is appended,the scaler will be used even if the result might not be desired.
#            Possible values: none, normal2x, normal3x, advmame2x, advmame3x, advinterp2x, advinterp3x, hq2x, hq3x, 2xsai, super2xsai, supereagle, tv2x, tv3x, rgb2x, rgb3x, scan2x, scan3x.

frameskip=0
aspect=false
scaler=normal2x

[cpu]
#      core: CPU Core used in emulation. auto will switch to dynamic if available and appropriate.
#            Possible values: auto, dynamic, normal, simple.
#   cputype: CPU Type used in emulation. auto is the fastest choice.
#            Possible values: auto, 386, 386_slow, 486_slow, pentium_slow, 386_prefetch.
#    cycles: Amount of instructions DOSBox tries to emulate each millisecond. Setting this value too high results in sound dropouts and lags. Cycles can be set in 3 ways:
#              'auto'          tries to guess what a game needs.
#                              It usually works, but can fail for certain games.
#              'fixed #number' will set a fixed amount of cycles. This is what you usually need if 'auto' fails.
#                              (Example: fixed 4000)
#              'max'           will allocate as much cycles as your computer is able to handle
#           
#            Possible values: auto, fixed, max.
#   cycleup: Amount of cycles to increase/decrease with keycombo.
# cycledown: Setting it lower than 100 will be a percentage.

core=auto
cputype=auto
cycles=auto
cycleup=500
cycledown=20

[mixer]
#   nosound: Enable silent mode, sound is still emulated though.
#      rate: Mixer sample rate, setting any device's rate higher than this will probably lower their sound quality.
#            Possible values: 22050, 44100, 48000, 32000, 16000, 11025, 8000, 49716.
# blocksize: Mixer block size, larger blocks might help sound stuttering but sound will also be more lagged.
#            Possible values: 2048, 4096, 8192, 1024, 512, 256.
# prebuffer: How many milliseconds of data to keep on top of the blocksize.

nosound=false
rate=22050
blocksize=2048
prebuffer=10

[midi]
#     mpu401: Type of MPU-401 to emulate.
#             Possible values: intelligent, uart, none.
# mididevice: Device that will receive the MIDI data from MPU-401.
#             Possible values: default, win32, alsa, oss, coreaudio, coremidi, none.
# midiconfig: Special configuration options for the device driver. This is usually the id of the device you want to use. See README for details.

mpu401=intelligent
mididevice=default
midiconfig=

[sblaster]
#  sbtype: Type of sblaster to emulate.
#          Possible values: sb1, sb2, sbpro1, sbpro2, sb16, none.
#  sbbase: The IO address of the soundblaster.
#          Possible values: 220, 240, 260, 280, 2a0, 2c0, 2e0, 300.
#     irq: The IRQ number of the soundblaster.
#          Possible values: 7, 5, 3, 9, 10, 11, 12.
#     dma: The DMA number of the soundblaster.
#          Possible values: 1, 5, 0, 3, 6, 7.
#    hdma: The High DMA number of the soundblaster.
#          Possible values: 1, 5, 0, 3, 6, 7.
# sbmixer: Allow the soundblaster mixer to modify the DOSBox mixer.
# oplmode: Type of OPL emulation. On 'auto' the mode is determined by sblaster type. All OPL modes are Adlib-compatible, except for 'cms'.
#          Possible values: auto, cms, opl2, dualopl2, opl3, none.
#  oplemu: Provider for the OPL emulation. compat or old might provide better quality (see oplrate as well).
#          Possible values: default, compat, fast, old.
# oplrate: Sample rate of OPL music emulation. Use 49716 for highest quality (set the mixer rate accordingly).
#          Possible values: 22050, 49716, 44100, 48000, 32000, 16000, 11025, 8000.

sbtype=sb16
sbbase=220
irq=7
dma=1
hdma=5
sbmixer=true
oplmode=auto
oplemu=default
oplrate=22050

[gus]
#      gus: Enable the Gravis Ultrasound emulation.
#  gusrate: Sample rate of Ultrasound emulation.
#           Possible values: 22050, 44100, 48000, 32000, 16000, 11025, 8000, 49716.
#  gusbase: The IO base address of the Gravis Ultrasound.
#           Possible values: 240, 220, 260, 280, 2a0, 2c0, 2e0, 300.
#   gusirq: The IRQ number of the Gravis Ultrasound.
#           Possible values: 5, 3, 7, 9, 10, 11, 12.
#   gusdma: The DMA channel of the Gravis Ultrasound.
#           Possible values: 3, 0, 1, 5, 6, 7.
# ultradir: Path to Ultrasound directory. In this directory
#           there should be a MIDI directory that contains
#           the patch files for GUS playback. Patch sets used
#           with Timidity should work fine.

gus=false
gusrate=22050
gusbase=240
gusirq=5
gusdma=3
ultradir=C:\ULTRASND

[speaker]
# pcspeaker: Enable PC-Speaker emulation.
#    pcrate: Sample rate of the PC-Speaker sound generation.
#            Possible values: 22050, 44100, 48000, 32000, 16000, 11025, 8000, 49716.
#     tandy: Enable Tandy Sound System emulation. For 'auto', emulation is present only if machine is set to 'tandy'.
#            Possible values: auto, on, off.
# tandyrate: Sample rate of the Tandy 3-Voice generation.
#            Possible values: 22050, 44100, 48000, 32000, 16000, 11025, 8000, 49716.
#    disney: Enable Disney Sound Source emulation. (Covox Voice Master and Speech Thing compatible).

pcspeaker=true
pcrate=22050
tandy=auto
tandyrate=22050
disney=true

[joystick]
# joysticktype: Type of joystick to emulate: auto (default), none,
#               2axis (supports two joysticks),
#               4axis (supports one joystick, first joystick used),
#               4axis_2 (supports one joystick, second joystick used),
#               fcs (Thrustmaster), ch (CH Flightstick).
#               none disables joystick emulation.
#               auto chooses emulation depending on real joystick(s).
#               Possible values: auto, 2axis, 4axis, 4axis_2, fcs, ch, none.
#        timed: enable timed intervals for axis. (false is old style behaviour).
#     autofire: continuously fires as long as you keep the button pressed.
#       swap34: swap the 3rd and the 4th axis. can be useful for certain joysticks.
#   buttonwrap: enable button wrapping at the number of emulated buttons.

joysticktype=auto
timed=true
autofire=false
swap34=false
buttonwrap=true

[serial]
# serial1: set type of device connected to com port.
#          Can be disabled, dummy, modem, nullmodem, directserial.
#          Additional parameters must be in the same line in the form of
#          parameter:value. Parameter for all types is irq.
#          for directserial: realport (required), rxdelay (optional).
#                           (realport:COM1 realport:ttyS0).
#          for modem: listenport (optional).
#          for nullmodem: server, rxdelay, txdelay, telnet, usedtr,
#                         transparent, port, inhsocket (all optional).
#          Example: serial1=modem listenport:5000
#          Possible values: dummy, disabled, modem, nullmodem, directserial.
# serial2: see serial1
#          Possible values: dummy, disabled, modem, nullmodem, directserial.
# serial3: see serial1
#          Possible values: dummy, disabled, modem, nullmodem, directserial.
# serial4: see serial1
#          Possible values: dummy, disabled, modem, nullmodem, directserial.

serial1=dummy
serial2=dummy
serial3=disabled
serial4=disabled

[dos]
#            xms: Enable XMS support.
#            ems: Enable EMS support.
#            umb: Enable UMB support.
# keyboardlayout: Language code of the keyboard layout (or none).

xms=true
ems=true
umb=true
keyboardlayout=auto

[ipx]
# ipx: Enable ipx over UDP/IP emulation.

ipx=false

[autoexec]
# Lines in this section will be run at startup.
mount c d:/Juegos/DOS/juegos/Defender
c:
PLAY.BAT
exit



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Re:DOSBOX en AM
« Respuesta #2 en: Enero 03, 2020, 12:32:58 pm »
Ok,pruebo lo que comentas a ver si no me lio,jejejeje
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Re:DOSBOX en AM
« Respuesta #3 en: Enero 03, 2020, 01:00:55 pm »
No se si lo hago bien,arranca el dosbox pero da un error.Dejo el .conf que he hecho por si en la parte del montaje no lo he hecho bien

Código: [Seleccionar]
# This is the configuration file for DOSBox 0.74-3. (Please use the latest version of DOSBox)
# Lines starting with a # are comment lines and are ignored by DOSBox.
# They are used to (briefly) document the effect of each option.

[sdl]
#       fullscreen: Start dosbox directly in fullscreen. (Press ALT-Enter to go back)
#       fulldouble: Use double buffering in fullscreen. It can reduce screen flickering, but it can also result in a slow DOSBox.
#   fullresolution: What resolution to use for fullscreen: original, desktop or fixed size (e.g. 1024x768).
#                     Using your monitor's native resolution (desktop) with aspect=true might give the best results.
#                     If you end up with small window on a large screen, try an output different from surface.
#                     On Windows 10 with display scaling (Scale and layout) set to a value above 100%, it is recommended
#                     to use a lower full/windowresolution, in order to avoid window size problems.
# windowresolution: Scale the window to this size IF the output device supports hardware scaling.
#                     (output=surface does not!)
#           output: What video system to use for output.
#                   Possible values: surface, overlay, opengl, openglnb, ddraw.
#         autolock: Mouse will automatically lock, if you click on the screen. (Press CTRL-F10 to unlock)
#      sensitivity: Mouse sensitivity.
#      waitonerror: Wait before closing the console if dosbox has an error.
#         priority: Priority levels for dosbox. Second entry behind the comma is for when dosbox is not focused/minimized.
#                     pause is only valid for the second entry.
#                   Possible values: lowest, lower, normal, higher, highest, pause.
#       mapperfile: File used to load/save the key/event mappings from. Resetmapper only works with the defaul value.
#     usescancodes: Avoid usage of symkeys, might not work on all operating systems.

fullscreen=true
fulldouble=false
fullresolution=original
windowresolution=original
output=surface
autolock=true
sensitivity=100
waitonerror=true
priority=higher,normal
mapperfile=mapper-0.74-3.map
usescancodes=true

[dosbox]
# language: Select another language file.
#  machine: The type of machine DOSBox tries to emulate.
#           Possible values: hercules, cga, tandy, pcjr, ega, vgaonly, svga_s3, svga_et3000, svga_et4000, svga_paradise, vesa_nolfb, vesa_oldvbe.
# captures: Directory where things like wave, midi, screenshot get captured.
#  memsize: Amount of memory DOSBox has in megabytes.
#             This value is best left at its default to avoid problems with some games,
#             though few games might require a higher value.
#             There is generally no speed advantage when raising this value.

language=
machine=svga_s3
captures=capture
memsize=16

[render]
# frameskip: How many frames DOSBox skips before drawing one.
#    aspect: Do aspect correction, if your output method doesn't support scaling this can slow things down!
#    scaler: Scaler used to enlarge/enhance low resolution modes. If 'forced' is appended,
#              then the scaler will be used even if the result might not be desired.
#              To fit a scaler in the resolution used at full screen may require a border or side bars,
#              to fill the screen entirely, depending on your hardware, a different scaler/fullresolution might work.
#            Possible values: none, normal2x, normal3x, advmame2x, advmame3x, advinterp2x, advinterp3x, hq2x, hq3x, 2xsai, super2xsai, supereagle, tv2x, tv3x, rgb2x, rgb3x, scan2x, scan3x.

frameskip=0
aspect=true
scaler=normal2x

[cpu]
#      core: CPU Core used in emulation. auto will switch to dynamic if available and
#            appropriate.
#            Possible values: auto, dynamic, normal, simple.
#   cputype: CPU Type used in emulation. auto is the fastest choice.
#            Possible values: auto, 386, 386_slow, 486_slow, pentium_slow, 386_prefetch.
#    cycles: Amount of instructions DOSBox tries to emulate each millisecond.
#            Setting this value too high results in sound dropouts and lags.
#            Cycles can be set in 3 ways:
#              'auto'          tries to guess what a game needs.
#                              It usually works, but can fail for certain games.
#              'fixed #number' will set a fixed amount of cycles. This is what you usually
#                              need if 'auto' fails. (Example: fixed 4000).
#              'max'           will allocate as much cycles as your computer is able to
#                              handle.
#            Possible values: auto, fixed, max.
#   cycleup: Amount of cycles to decrease/increase with keycombos.(CTRL-F11/CTRL-F12)
# cycledown: Setting it lower than 100 will be a percentage.

core=auto
cputype=auto
cycles=auto
cycleup=10
cycledown=20

[mixer]
#   nosound: Enable silent mode, sound is still emulated though.
#      rate: Mixer sample rate, setting any device's rate higher than this will probably lower their sound quality.
#            Possible values: 44100, 48000, 32000, 22050, 16000, 11025, 8000, 49716.
# blocksize: Mixer block size, larger blocks might help sound stuttering but sound will also be more lagged.
#            Possible values: 1024, 2048, 4096, 8192, 512, 256.
# prebuffer: How many milliseconds of data to keep on top of the blocksize.

nosound=false
rate=44100
blocksize=1024
prebuffer=25

[midi]
#     mpu401: Type of MPU-401 to emulate.
#             Possible values: intelligent, uart, none.
# mididevice: Device that will receive the MIDI data from MPU-401.
#             Possible values: default, win32, alsa, oss, coreaudio, coremidi, none.
# midiconfig: Special configuration options for the device driver. This is usually the id of the device you want to use
#               (find the id with mixer/listmidi).
#               Or in the case of coreaudio, you can specify a soundfont here.
#               See the README/Manual for more details.

mpu401=intelligent
mididevice=default
midiconfig=

[sblaster]
#  sbtype: Type of Soundblaster to emulate. gb is Gameblaster.
#          Possible values: sb1, sb2, sbpro1, sbpro2, sb16, gb, none.
#  sbbase: The IO address of the soundblaster.
#          Possible values: 220, 240, 260, 280, 2a0, 2c0, 2e0, 300.
#     irq: The IRQ number of the soundblaster.
#          Possible values: 7, 5, 3, 9, 10, 11, 12.
#     dma: The DMA number of the soundblaster.
#          Possible values: 1, 5, 0, 3, 6, 7.
#    hdma: The High DMA number of the soundblaster.
#          Possible values: 1, 5, 0, 3, 6, 7.
# sbmixer: Allow the soundblaster mixer to modify the DOSBox mixer.
# oplmode: Type of OPL emulation. On 'auto' the mode is determined by sblaster type. All OPL modes are Adlib-compatible, except for 'cms'.
#          Possible values: auto, cms, opl2, dualopl2, opl3, none.
#  oplemu: Provider for the OPL emulation. compat might provide better quality (see oplrate as well).
#          Possible values: default, compat, fast.
# oplrate: Sample rate of OPL music emulation. Use 49716 for highest quality (set the mixer rate accordingly).
#          Possible values: 44100, 49716, 48000, 32000, 22050, 16000, 11025, 8000.

sbtype=sb16
sbbase=220
irq=7
dma=1
hdma=5
sbmixer=true
oplmode=auto
oplemu=default
oplrate=44100

[gus]
#      gus: Enable the Gravis Ultrasound emulation.
#  gusrate: Sample rate of Ultrasound emulation.
#           Possible values: 44100, 48000, 32000, 22050, 16000, 11025, 8000, 49716.
#  gusbase: The IO base address of the Gravis Ultrasound.
#           Possible values: 240, 220, 260, 280, 2a0, 2c0, 2e0, 300.
#   gusirq: The IRQ number of the Gravis Ultrasound.
#           Possible values: 5, 3, 7, 9, 10, 11, 12.
#   gusdma: The DMA channel of the Gravis Ultrasound.
#           Possible values: 3, 0, 1, 5, 6, 7.
# ultradir: Path to Ultrasound directory. In this directory
#           there should be a MIDI directory that contains
#           the patch files for GUS playback. Patch sets used
#           with Timidity should work fine.

gus=false
gusrate=44100
gusbase=240
gusirq=5
gusdma=3
ultradir=C:\ULTRASND

[speaker]
# pcspeaker: Enable PC-Speaker emulation.
#    pcrate: Sample rate of the PC-Speaker sound generation.
#            Possible values: 44100, 48000, 32000, 22050, 16000, 11025, 8000, 49716.
#     tandy: Enable Tandy Sound System emulation. For 'auto', emulation is present only if machine is set to 'tandy'.
#            Possible values: auto, on, off.
# tandyrate: Sample rate of the Tandy 3-Voice generation.
#            Possible values: 44100, 48000, 32000, 22050, 16000, 11025, 8000, 49716.
#    disney: Enable Disney Sound Source emulation. (Covox Voice Master and Speech Thing compatible).

pcspeaker=true
pcrate=44100
tandy=auto
tandyrate=44100
disney=false

[joystick]
# joysticktype: Type of joystick to emulate: auto (default), none,
#               2axis (supports two joysticks),
#               4axis (supports one joystick, first joystick used),
#               4axis_2 (supports one joystick, second joystick used),
#               fcs (Thrustmaster), ch (CH Flightstick).
#               none disables joystick emulation.
#               auto chooses emulation depending on real joystick(s).
#               (Remember to reset dosbox's mapperfile if you saved it earlier)
#               Possible values: auto, 2axis, 4axis, 4axis_2, fcs, ch, none.
#        timed: enable timed intervals for axis. Experiment with this option, if your joystick drifts (away).
#     autofire: continuously fires as long as you keep the button pressed.
#       swap34: swap the 3rd and the 4th axis. Can be useful for certain joysticks.
#   buttonwrap: enable button wrapping at the number of emulated buttons.

joysticktype=auto
timed=true
autofire=false
swap34=false
buttonwrap=false

[serial]
# serial1: set type of device connected to com port.
#          Can be disabled, dummy, modem, nullmodem, directserial.
#          Additional parameters must be in the same line in the form of
#          parameter:value. Parameter for all types is irq (optional).
#          for directserial: realport (required), rxdelay (optional).
#                           (realport:COM1 realport:ttyS0).
#          for modem: listenport (optional).
#          for nullmodem: server, rxdelay, txdelay, telnet, usedtr,
#                         transparent, port, inhsocket (all optional).
#          Example: serial1=modem listenport:5000
#          Possible values: dummy, disabled, modem, nullmodem, directserial.
# serial2: see serial1
#          Possible values: dummy, disabled, modem, nullmodem, directserial.
# serial3: see serial1
#          Possible values: dummy, disabled, modem, nullmodem, directserial.
# serial4: see serial1
#          Possible values: dummy, disabled, modem, nullmodem, directserial.

serial1=dummy
serial2=dummy
serial3=disabled
serial4=disabled

[dos]
#            xms: Enable XMS support.
#            ems: Enable EMS support.
#            umb: Enable UMB support.
# keyboardlayout: Language code of the keyboard layout (or none).

xms=true
ems=true
umb=true
keyboardlayout=auto

[ipx]
# ipx: Enable ipx over UDP/IP emulation.

ipx=false

[autoexec]
# Lines in this section will be run at startup.
# You can put your MOUNT lines here.
mount c d:\attract\emuladores\msdos\games\Z\Z.iso
Z.BAT

Y el error que suelta

« Última modificación: Enero 03, 2020, 01:04:56 pm por treme »
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Re:DOSBOX en AM
« Respuesta #4 en: Enero 03, 2020, 01:43:56 pm »
Supongo que el problema es el .iso, que yo sepa el "mount" sirve para asignar una carpeta como si fuera un disco duro. Ojo, que yo sepa, quizás permita montar un iso como si fuera directamente un disco, pero asi directamente parece que no.

Mira, buscando encontré esto: imgmount e c:\games\game.iso -t iso

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Re:DOSBOX en AM
« Respuesta #5 en: Enero 03, 2020, 02:19:37 pm »
Esta es mi estructura de carpetas dentro de msdos:

Código: [Seleccionar]
DOSBOX
flyer
games
marquee
profiles
roms
screens
snap
wheel

En DOSBOX está, logicamente el dosbox para windows.

en games están las carpetas con los juegos, isos, etc.

en profiles tengo los archivos .conf con esta estructura

Código: [Seleccionar]
[render]
aspect=true

[autoexec]
mount C "E:\arcade\sistemas\ordenadores\msdos\games\Dune (1992)"
imgmount D "E:\arcade\sistemas\ordenadores\msdos\games\Dune (1992)\Dune CD.iso" -t iso
C:
cd \DUNECD
call DUNE.BAT
exit

En la carpeta roms con los archivos .bat que contienen esto:

Código: [Seleccionar]
"E:\arcade\sistemas\ordenadores\msdos\DOSBOX\DOSBox.exe" -conf  "E:\arcade\sistemas\ordenadores\msdos\profiles\Dune (1992).conf" -noconsole -exit -fullscreen

Y mi MS-Dos.cfg es este:

Código: [Seleccionar]
executable           cmd
args                 /c "[romfilename]"
rompath              ..\..\arcade\sistemas\ordenadores\msdos\roms
romext               .lnk;.bat
system               MS-Dos
info_source          arcade.accdb
# exit_hotkey        Escape
artwork flyer        ..\..\arcade\sistemas\ordenadores\msdos\flyer
artwork marquee      ..\..\arcade\sistemas\ordenadores\msdos\marquee
artwork snap         ..\..\arcade\sistemas\ordenadores\msdos\snap
artwork wheel        ..\..\arcade\sistemas\ordenadores\msdos\wheel

Todos los archivos deben llevar el mismo nombre. Dune (1993).conf, Dune (1993).bat, etc.

¿Algo más?
« Última modificación: Enero 03, 2020, 02:21:46 pm por iOtero »

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Re:DOSBOX en AM
« Respuesta #6 en: Enero 03, 2020, 02:38:24 pm »
Esta es mi estructura de carpetas dentro de msdos:

Código: [Seleccionar]
DOSBOX
flyer
games
marquee
profiles
roms
screens
snap
wheel

En DOSBOX está, logicamente el dosbox para windows.

en games están las carpetas con los juegos, isos, etc.

en profiles tengo los archivos .conf con esta estructura

Código: [Seleccionar]
[render]
aspect=true

[autoexec]
mount C "E:\arcade\sistemas\ordenadores\msdos\games\Dune (1992)"
imgmount D "E:\arcade\sistemas\ordenadores\msdos\games\Dune (1992)\Dune CD.iso" -t iso
C:
cd \DUNECD
call DUNE.BAT
exit

En la carpeta roms con los archivos .bat que contienen esto:

Código: [Seleccionar]
"E:\arcade\sistemas\ordenadores\msdos\DOSBOX\DOSBox.exe" -conf  "E:\arcade\sistemas\ordenadores\msdos\profiles\Dune (1992).conf" -noconsole -exit -fullscreen

Y mi MS-Dos.cfg es este:

Código: [Seleccionar]
executable           cmd
args                 /c "[romfilename]"
rompath              ..\..\arcade\sistemas\ordenadores\msdos\roms
romext               .lnk;.bat
system               MS-Dos
info_source          arcade.accdb
# exit_hotkey        Escape
artwork flyer        ..\..\arcade\sistemas\ordenadores\msdos\flyer
artwork marquee      ..\..\arcade\sistemas\ordenadores\msdos\marquee
artwork snap         ..\..\arcade\sistemas\ordenadores\msdos\snap
artwork wheel        ..\..\arcade\sistemas\ordenadores\msdos\wheel

Todos los archivos deben llevar el mismo nombre. Dune (1993).conf, Dune (1993).bat, etc.

¿Algo más?

Josezpin,puse eso y nada

Iotero,que suerte tienes de que no te tenga delante porque te comia la boca,jaajjaajajaja.Perfecto,he seguido todo creando carpetas para tenerlo mas o menos como tu,y listo,he probado con un juego,el Z,y a la primera.

Gracias a los dos por la ayuda
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Re:DOSBOX en AM
« Respuesta #7 en: Enero 03, 2020, 03:09:06 pm »
Puaj,no veas,tengo que hace los bats y conf a 300 juegos,me va a llevar dos dias lo menos,jajajajaj.

Alguno lleva 2 discos y no hay problemas,porque se que el .conf hay que ponerlo asi,que es como lo ponia en los dosbox.bat.

Código: [Seleccionar]
[render]
aspect=true

[autoexec]
mount C "D:\attract\emuladores\msdos\games\7th Guest, The"
imgmount D "D:\attract\emuladores\msdos\games\7th Guest, The\7thCD1.cue" "D:\attract\emuladores\msdos\games\7th Guest, The\7thCD2.cue" -t iso
C:
cd \ID\T7G
call T7G.BAT
exit

Pero no recuerdo que combinacion de teclas de dosbox era para cambiar de discos
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Re:DOSBOX en AM
« Respuesta #8 en: Enero 03, 2020, 03:39:04 pm »
Puaj,no veas,tengo que hace los bats y conf a 300 juegos,me va a llevar dos dias lo menos,jajajajaj.

Alguno lleva 2 discos y no hay problemas,porque se que el .conf hay que ponerlo asi,que es como lo ponia en los dosbox.bat.

Código: [Seleccionar]
[render]
aspect=true

[autoexec]
mount C "D:\attract\emuladores\msdos\games\7th Guest, The"
imgmount D "D:\attract\emuladores\msdos\games\7th Guest, The\7thCD1.cue" "D:\attract\emuladores\msdos\games\7th Guest, The\7thCD2.cue" -t iso
C:
cd \ID\T7G
call T7G.BAT
exit

Pero no recuerdo que combinacion de teclas de dosbox era para cambiar de discos

Para cambiar de cd o diskette, que algunos juegos van en varios diskettes: CTRL-F4

Y una vez que hayas echo el .conf, con el bat que te adjunto te generas automáticamente el .bat. Solo arrastra el/los  conf encima del bat que te adjunto. Edita antes los paths que van dentro.

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Re:DOSBOX en AM
« Respuesta #9 en: Enero 03, 2020, 04:20:58 pm »
Gracias,eso seguro me ahorra la mitad de la faena.

De las dos lineas de las rutas que debo modificar,la segunda me queda claro que es donde este el dosbox.exe...pero la otra,a que carpeta se refiere?.Lo pregunto ,porque revisando las carpetas que me has puesto de como lo tienes configurado,no veo esta que se llama links.O acaso debo indicar la ruta de la carpeta donde estan los .conf?

He probado a modificar solo la de abajo,colocando la ruta de mi dosbox,he soltado encima un .conf,y me creo el .bat correctamente,no se si lo puedo dejar asi mismo o he de cambiar la ruta de arriba
« Última modificación: Enero 03, 2020, 05:02:44 pm por treme »
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Re:DOSBOX en AM
« Respuesta #10 en: Enero 03, 2020, 05:41:48 pm »
Gracias,eso seguro me ahorra la mitad de la faena.

De las dos lineas de las rutas que debo modificar,la segunda me queda claro que es donde este el dosbox.exe...pero la otra,a que carpeta se refiere?.Lo pregunto ,porque revisando las carpetas que me has puesto de como lo tienes configurado,no veo esta que se llama links.O acaso debo indicar la ruta de la carpeta donde estan los .conf?

He probado a modificar solo la de abajo,colocando la ruta de mi dosbox,he soltado encima un .conf,y me creo el .bat correctamente,no se si lo puedo dejar asi mismo o he de cambiar la ruta de arriba

La primera ruta es la carpeta de destino del nuevo *.bat
La segunda ruta donde tiene que estar el dosbox.exe

Es que lo hice hace la hueva y luego cambié los paths y los nombres, y me resultó más fácil cambiar los paths de los ficheros con el notepad++ que utilizando el generador de bats, por eso tiene unos paths que no son los que utilizo hoy en día.

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Re:DOSBOX en AM
« Respuesta #11 en: Enero 03, 2020, 07:04:41 pm »
Chavales,una cosa,conforme voy configurando voy probando,asi si alguno no rula por lo que sea o simplemente no me llama mucho la atencion para dejarlo definitivamente,lo quito ya.

El caso es que he probado el Alien trilogy y cuando he empezado a jugar creia que el muñeco iba en un formula 1 de lo rapido que iba  :P

Buscando informacion he visto que se puede ralentizar o acelerar los juegos configurando algo llamado Cycles,mas o menos he estado mirandolo y he configurado el .conf de esta manera

Código: [Seleccionar]
[render]
aspect=true
cycles=1000
prebuffer=20

[autoexec]
mount C "D:\attract\emuladores\msdos\games\Alien Trilogy"
imgmount D "D:\attract\emuladores\msdos\games\Alien Trilogy\AT.cue" -t iso
C:
cd \ACCLAIM\TRILOGY
call TRILOGY.EXE
exit

Aunque ponga el cycles a 1000,cuando inicio siempre va acelerado.Pregunto,va asi como lo he puesto o acaso lo he puesto mal?
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Re:DOSBOX en AM
« Respuesta #12 en: Enero 03, 2020, 07:15:08 pm »
Chavales,una cosa,conforme voy configurando voy probando,asi si alguno no rula por lo que sea o simplemente no me llama mucho la atencion para dejarlo definitivamente,lo quito ya.

El caso es que he probado el Alien trilogy y cuando he empezado a jugar creia que el muñeco iba en un formula 1 de lo rapido que iba  :P

Buscando informacion he visto que se puede ralentizar o acelerar los juegos configurando algo llamado Cycles,mas o menos he estado mirandolo y he configurado el .conf de esta manera

Código: [Seleccionar]
[render]
aspect=true
cycles=1000
prebuffer=20

[autoexec]
mount C "D:\attract\emuladores\msdos\games\Alien Trilogy"
imgmount D "D:\attract\emuladores\msdos\games\Alien Trilogy\AT.cue" -t iso
C:
cd \ACCLAIM\TRILOGY
call TRILOGY.EXE
exit

Aunque ponga el cycles a 1000,cuando inicio siempre va acelerado.Pregunto,va asi como lo he puesto o acaso lo he puesto mal?

Como de costumbre, los niños con los niños... y las niñas con las niñas...  :P :P :P

Código: [Seleccionar]


[render]
aspect=true

[cpu]
cycles=75000

[autoexec]
mount C "E:\arcade\sistemas\ordenadores\msdos\games\Alien Trilogy (1996)"
imgmount D "E:\arcade\sistemas\ordenadores\msdos\games\Alien Trilogy (1996)\CD-ROM\Alien Trilogy.cue" -t iso
C:
cd \ACCLAIM\TRILOGY
TRILOGY.EXE
exit


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Re:DOSBOX en AM
« Respuesta #13 en: Enero 03, 2020, 07:17:32 pm »
Ah!!,coñe,me falto poner lo de [cpu],joder,a veces te encabronas con algo y no miras nada mas,gracias iotero
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Re:DOSBOX en AM
« Respuesta #14 en: Enero 03, 2020, 07:46:04 pm »
http://arcadespain.info/Foro/index.php?topic=5928.0

Yo puse el pack exodos, mucha cosa no me intersa de lo que trae pero te vienen las configuraciones ya preparadas.

 


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